CITA: "When you reach for the stars you may not quite get one, but you won't come up with a handful of mud either" AUTOR: LEO BURNETT
Aquesta setmana he escollit una cita de Leo Burnett, extreta del seu llibre
de cites titulat "100 Leo's". (*)També podeu trobar-la entre les citacions de la pàgina web http://www.leoburnett.com/
clicant a “Our Belief”.
Abans de comentar-vos el perquè de l’elecció d’aquesta cita i com n’és d’important
per a mi, us introduiré una mica la vida d'aquest personatge.
Nascut a Michigan
l’any 1892 va ser el fundador d’una de les agències de publicitat, encara
vigent, més important del món.
Abans de fundar la Leo Burnett
Company Inc. l’any 1935 en el context de la Gran Depressió americana, ja
havia treballat com a redactor, director de publicitat i vicepresident creatiu.
Al
1940, després d’una de les seves
conegudes campanyes per “American Meat Institute”, van situar-se com una
gran agència. Així doncs, durant els següents 10 anys va veure incrementat el
seu èxit, cosa que li va aportar moltes noves i importants comptes com les de Kellogs,
Prcter&Gamble, Marlboro o United Airlines.
Un
cop considerat un gran personatge de la publicitat i de la redacció, es va
retirar a l’edat de 75 anys. Tot i així, l’empresa que va fundar actualment
encara manté la seva filosofia, donada per l’escola de Chicago.
La seva interessant carrera la vaig descobrir a
través d’una assignatura que he cursat enguany anomenada La Història de la
Publicitat i les Relacions Públiques. Degut a l’estudi d’aquest personatge i
per tal de conèixer-lo més, vaig decidir llegir-me el llibre “El arte de
escribir publicidad: conversaciones con William Bernbach, Leo Burnett, George
Gibbin, David Ogilvy y Rosser Reeves”.
Així doncs vaig descobrir que el fet que el va
fer diferenciar en la seva complicada, decidida i exitosa carrera, inicialment
allunyada de la publicitat, va ser la seva capacitat per utilitzar el llenguatge
popular per expressar idees. Burnett era capaç d’explicar de manera popular
aspectes tècnics dels productes i mantenia la idea que no cal ser
específicament bo en un producte sinó que allò necessari és saturar-se de
coneixement sobre aquest.
Un cop vist l’esforç de la carrera de Burnett, es
veu un gran paral·lelisme entre la seva vida i la cita que he escollit, la qual
defineix una molt interessant filosofia de vida.
Penso que l’esforç és molt important per seguir endavant
i aconseguir els objectius als quals aspirem com a humans. És per això que crec
que hem d’aplicar aquestes paraules amb tot allò que ens proposem: i és que si
treballem dur i ens esforcem, potser no sempre obtindrem els resultats
esperats, però mai ens trobarem amb un grapat de fang entre les mans.
Finalment, us deixo l’enllaç del discurs titulat “When to take my name off the door", que va fer Leo Burnet a l'edat
de 75 anys. En aquest explica amb un to irònic i amè que si quan ell marxi de
l'empresa no es mantenen ni la filosofia ni els valors que havia fet prevaldre,
li fessin el favor de canviar el nom de la companyia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario