L'altre dia passejant per Vilanova i la Gertrú, vaig passar per davant una Banca Unimm.
Perdoneu la meva incultura, però mai havia sentit parlar d'aquesta entitat.
Així, a primera vista, em va semblar un banc, una caixa d'estalvis, en tenia tots els components, només hi faltaven els banquers ben arreglats, és clar, era dissabte.
Però va ser llavors quan vaig fixar-me en el cartell que tenien a fora:
"Cuidem de tu i dels teus (ous)"?
En aquell moment, vaig començar a plantejar-me davant què em trobava.
Vaig suposar que la resta de copy resoldria tots els meus dubtes, pero la utilització dels elements "vida activa" i "banca de proximitat" crec que no van fer més que ajudar a l'ambigüitat del missatge.
És possible que ni el copy ni l'art director se n'adonessin de la bomba que estaven construint ajuntant aquella imatge i aquell text?
Molts voldran defensar la campanya dient que el que volien era aprofitar la fragilitat dels ous i el fet que aquests es solen posar dins una ouera per tal de simular una familia que necessita protecció. Però, des del moment en que un anunci necessita d'algú que digui : "el que volien dir era..." quelcom ha fracassat.
Aconseguir que els missatges dels anuncis arribin a tothom és molt complicat. Hi ha una gran quantitat de tipus de persones, i amb elles una gran quantitat de competències que els permetran entendre o no el missatge enviat.
Si s'aconsegueix que un missatge, més enllà de ser entès, sigui memoritzat i compartit per un ampli segment de la població; tenim un bon missatge.
Per tal d'aconseguir-lo aquest ha de complir una sèrie de punts:
- Ha de ser un missatge atractiu i de qualitat. Quan parlem de qualitat no parlem de costós, parlem de treballat.
- Ha de tenir en compte el públic objectiu. Per això serà important fer estudis sociodemogràfics i de mercat.
- S'han d'utilitzar els mitjans adequats per la seva difussió, ademés de fer-la en el moment adequat.
- El missatge ha de ser clar, i sense possibilitat de malinterpretació. Aquest punt seria el que incompliria l'exemple exposat anteriorment.
- Ha de destacar característiques diferenciadores del producte o servei.
- Sobretot, però, ha de tenir credibilitat. I aquesta no s'aconseguirà mitjançan un missatge sinó que serà fruït de la comunicació global de la marca. Seran necessaris missatges coherents i constants.
Així mateix, no tots els missatges que compleixen aquests axiomes seran exitosos. Crec que ens toca a nosaltres intentar descobrir la fórmula de l'èxit...Ho aconseguirem?
Yaiza
No hay comentarios:
Publicar un comentario